کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

وب سایت کتاب ودانش شندآباد shendilib.blog.ir

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

وب سایت کتاب ودانش شندآباد shendilib.blog.ir

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

این وب در بردارنده خدمات فرهنگی وارایه فعالیتهای کتابخانه عمومی شاهد را دراختیار علاقمندان قرارخواهد داد.با پیشنهادات خود ما را در شفاف تروبهتر شدن مطالب یاری فرمایید

پیام های کوتاه
کلمات کلیدی





دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جمع کتابداران استان اصفهان گفت: تصویب ساختار تشکیلاتی نهاد و به‌دست آوردن تضمین بنیۀ مالی واقتصادی، دو بال رشد و زمینه ساز فعالیت‌های اصلی و ذاتی نهاد است.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، چهارشنبه پنجم خرداد، در بیست و دومین سفر استانی خود، در جمع کتابداران استان اصفهان با اشاره به آیه شانزدهم سوره مبارکه حشر، اظهار داشت: در این آیه که یکی از آیات عجیب قرآن کریم است؛ شیطان انسان را به کفر تشویق می‌کند، اما بعد از کفر آوردن انسان، در مراتب مختلف از وی دوری کرده و می‌گوید:‌ «من از تو بیزارم و از خداوند می‌ترسم.»

وی در ادامه با اشاره به آیات 125 سوره طه و 44 سوره انعام، خاطرنشان کرد: در این آیات نیز از غفلت انسان و توجهش به مادیات صبحت به میان آمده؛ بطوریکه خداوند تبارک و تعالی در آنها به صراحت فرموده به برخی از بندگان هر چه بخواهند به آنها تعلق می‌گیرد اما در یک فرصت مناسب نیز مؤاخذه می‌شوند. «فَلَمَّا نَسُواْ مَا ذُکِّرُواْ بِهِ فَتَحْنَا عَلَیْهِمْ أَبْوَابَ کُلّ‏ِ شىَ‏ْءٍ حَتىَّ إِذَا فَرِحُواْ بِمَا أُوتُواْ أَخَذْنَاهُم بَغْتَةً فَإِذَا هُم مُّبْلِسُونَ» (چون همه اندرزهایى را که به آنها داده شده بود فراموش کردند، همه درها را به رویشان گشودیم تا از آنچه یافته بودند شادمان گشتند، پس به ناگاه فروگرفتیمشان و همگان نومید گردیدند.)
......
دبیرکل نهاد در ادامه افزود: با مطالعه و توجه در این آیات نتیجه می‌گیریم که سنن و قواعد الهی بسیار و مهم هستند و نباید فراموش کرد که هر عذاب و مصیبیتی، به معنی عذاب نیست و هر گشایشی هم به منزلۀ نعمت نیست، بلکه همه اینها به امورات دیگر ما بستگی دارد و این اعمال ماست که مایه عذاب یا برکت است.

مختارپور در ادامه سخنانش با تأکید بر لزوم همراهی اعمال و نیات درست، تصریح کرد: در انجام هر عمل، نیت آن شرط مهمی است اما از آن مهم‌تر، نتیجه عمل است.
......

وی در بخش دیگری از سخنانش همه اعضا نهاد را کتابدار خطاب کرد و با تأکید بر لزوم آگاهی کتابداران در پنج حوزه افزود: آگاهی اول در حوزه معرفتی و دینی است، آگاهی دوم، شامل حوزه سیاسی و بصیرت نسبت به حوادث روز جهان و کشور می‌شود. آگاهی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اطلاع از اوضاع روز از دیگر بخش‌هایی است که کتابدار باید درباره آن آگاه باشد.

وی آگاهی حرفه‌ای و آشنایی با قوانین و مهارت‌های شغلی را از دیگر از ملزومات حرفه‌ای کتابداران عنوان کرد و ادامه داد: این آگاهی، شامل افزایش مهارت‌های کتابداری و کتاب‌شناسی است که منجر به ارائه مشاوره به مراجعین می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اهمیت آگاهی سازمانی و آشنایی با ضوابط آن توسط کتابداران به عنوان  پنجمین حوزه‌ مورد نظر ادامه داد: کتابداران باید ضوابط سازمانی و جایگاه خود را بشناسند. شناخت این مهم، باعث مطابقت انتظارات و واقعیت موجود می‌شود و از ایجاد تعارض و انتظار نابجا و نادرست و در نتیجه ایجاد نارضایتی و اختلال در خدمت‌رسانی، پیشگیری می‌کند.

وی با اشاره به خدمات نهاد در تأمین امنیت شغلی و برابری در حقوق، مزایا و رفاهیات کتابداران افزود: درصد رشد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نسبت به سایر نهادهای مشابه کشور، بی‌سابقه بوده است. افزایش قابل توجه حقوق نیروهای انجمنی و روستایی در سال گذشته از جمله این تلاش‌ها است.

مختارپور با اشاره به «تضمین بنیه اقتصادی» و «ساختار تشکیلاتی» به عنوان دو بال رشد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: وصول نیم درصد شهرداری‌ها، بنیه اقتصادی نهاد را تضمین کرده است و در حال حاضر، علاوه بر نمودار سازمانی، تشکلیلات تفصیلی همه رده‌های نهاد با بالاترین رأی، به تأیید هیأت امنا رسیده است. این دو مهم، بال‌های اصلی رشد  نهاد کتابخانه‌های کشور است.

وی در بیان انتظارش از کتابداران گفت: معرفی کتاب در نشست‌های کتاب‌خوان و شرکت در پویش مجازی کتاب‌خوان برای کتابداران اجباری نیست، اما انتظار دارم کتابداران تمام تلاش خود را در جهت ارتقای سطح آگاهی، مطالعه و جذب مفید اعضا به کار گیرند.
کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)