کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

وب سایت کتاب ودانش شندآباد shendilib.blog.ir

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

وب سایت کتاب ودانش شندآباد shendilib.blog.ir

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

این وب در بردارنده خدمات فرهنگی وارایه فعالیتهای کتابخانه عمومی شاهد را دراختیار علاقمندان قرارخواهد داد.با پیشنهادات خود ما را در شفاف تروبهتر شدن مطالب یاری فرمایید

پیام های کوتاه
کلمات کلیدی

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است


خدایا کمکمان کن که در این ماه رمضان


تمرین کنیم ترک هرآنچه که درک دوران ظهور را به تأخیر می اندازد . .


ماه مبارک رمضان، بهترین ماه ها

ماه میهمانی خدا، ماه خوبی ها

ماه شب های قدر، ماه دعا ونیایش

ماه رحمت و آمرزش و ماه خیر و برکت بر شما دوستان عزیزم مبارک


 رمضان 93  کارت پستال متحرک رمضان 93 , عکس ماه رمضان 93



کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

 

« فلسفه ماه رمضان »

 

درباره ماه رمضان

رمضان اسمى از اسماء الهى مى‏ باشد و نبایست‏ به تنهائى ذکر کرد.  مثلا بگوئیم، رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنى ماه را باید به اسم اضافه نمود، در این رابطه به سخنان حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) گوش فرا مى‏ دهیم.
 

    رمضان از اسماء الله است

هشام بن سالم نقل روایت مى‏ نماید و مى‏ گوید: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت ابى جعفر امام باقر (علیهما السلام) بودیم، پس سخن از رمضان به میان آوردیم.

فقال علیه السلام: لا تقولوا هذا رمضان، و لا ذهب رمضان و لا جاء رمضان، فان رمضان اسم من اسماء الله عز و جل لا یجیى و لا یذهب و انما یجیى‏ء و یذهب الزائل و لکن قولوا شهر رمضان فالشهر المضاف الى الاسم و الاسم اسم الله و هو الشهر الذى انزل فیه القرآن، جعله الله تعالى مثلا و عیدا و کقوله تعالى فى عیسى بن مریم (علیهما السلام) و جعلناه مثلا لبنى اسرائیل.

امام علیه السلام فرمود: نگوئید این است رمضان، و نگوئید رمضان رفت و یا آمد، زیرا رمضان نامى از اسماء الله است که نمى‏ رود و نمى‏ آید که شى‏ء زائل و نابود شدنى مى‏ رود و مى‏ آید، بلکه بگوئید ماه رمضان، پس ماه را اضافه کنید در تلفظ به اسم، که اسم اسم الله مى‏ باشد، و ماه رمضان ماهى است، که قرآن در او نازل شده است، و خداوند آن را مثل و عید قرار داده است همچنانکه پروردگار بزرگ عیسى بن مریم (سلام الله علیهما) را براى بنى اسرائیل مثل قرار داده است، و از حضرت على بن ابى طالب (علیه السلام) روایت‏شده که حضرت فرمود: «لا تقولوا رمضان و لکن قولوا شهر رمضان فانکم لا تدرون ما رمضان‏» شما به راستى نمى‏ دانید که رمضان چیست (و چه فضائلى در او نهفته است) 

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)
علیرضا مختارپور:


دبیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آستانه برگزاری نخستین نشست کتاب‌خوان گفت: ترجیح نهاد کتابخانه‌های عمومی در طرح کتاب‌خوان، رشد کتاب‌خوانی عمومی در جامعه است که منجر به رشد فرهنگ عمومی خواهد شد. در این نشست‌ها اولویت با کتاب‌هایی است که برای عموم مردم قابل درک باشد و طیف گسترده‌ای از مخاطبین را با مطالعه آشنا کند.


علیرضا مختارپور در گفتگو با روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، هدف اصلی این جلسات را به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده با محوریت معرفی و ترویج مطالعه دانست و گفت: این برنامه، طرح ابتکاری نهاد کتابخانه‌ها در دوره فعلی نیست، بلکه طرحی است که از دیرباز در سراسر دنیا به اشکال مختلف برگزار شده است و در کشور ما نیز در برخی از شهرها و به همت تعدادی از کتاب دوستان، کتاب خوانان، کتابداران و اهالی کتاب برگزار می‌شود.

مختارپور درباره معنا و مفهوم کتاب‌خوان افزود: کلمه کتاب‌خوان در معنای نخست، اشاره به خواندن کتاب دارد و معنی دیگر آن، بهره‌مندی از خوان (سفره) گسترده کتاب و شرکت در این ضیافت آگاهی است.

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

 جلسه مشترک اعضای کتابخانه عمومی شاهد و داوطلبان کنکور سراسریبا نماینده جمعیت خیریه شندآبادی های مقیم مرکز و مسئول فرهنگی شورای اسلامیشهر

 

 در یک نشست صمیمی بنا به دعوت و درخواست اعضاء و دانشجویان از خیر و به نمایندگی از هیئت امنا جمعیت شندآبادی ها مقیم مرکز (کاظم رحیمیان ) در سالن مخزن کتابخانه عمومی شاهد عصر روز چهارشنبه طی جلسه ای برگزار گردید :

در این نشست صمیمی اعضاء کتابخانه و داوطلبان کنکور ودانشجویان با ابراز خوشحالی از حضور همشهریان در جلسات جوانان وهمشهریان علاقمند فرهنگ فرصت پیش آمده را غنمیت دانستند و از نزدیک فعالیتها وتلاشهای انجام یافته خود را ابراز نمودند و مشکلات تحصیلی و مطالعه خود را مورد ارزیابی قرار دادند .

در ادامه رحیمیان با ابراز خرسندی از حضور خود در جمع اعضاء فرهنگ دوست کتابخانه آنرا نشانه ترقی و تعالی فکری جوانان در عصر حاضر دانستند و وجود جوانان با این افکار عالی را لازمه رشد یک جامعه سالم قلمداد نمودند . وتوصیه داشتند تا جوانان شهرمان با تشکیل تشکلهای فرهنگی منسجم به خواسته های خود در قالب شکل سازمان یافته عملی نمایند. و با برنامه ریزی مناسب جلسات و با هدف دار کردن آنها سعی در رفع مشکلات تحصیلی و مطالعه وحتی در سطح شهر میتوانند تعیین کننده باشند که این پیشنهاد مورد توافق اکـثر حاضرین در جلسه قرار گرفت . --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نجاتی عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به کمک های نیم درصد انجام گرفته  شهرداری شندآباد  به کتابخانه شهر را که به صورت کاملتحقق یافته باز نیاز به مساعدت های  بیشتر در زمینه فرهنگ وتوسعه مراکز فرهنگی همکاری بشتر در زمینه زیبا سازی محوطه کتابخانه را لازم دانستند تا در زمینه های فرهنگ مطالعه قدمهای اساسی تر برداشته دریافت شد.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 در ادامه از طرف اعضاء درخواستهایی به شرح ذیل مورد گفتگو قرار گرفت :

1- ایجاد  فضای فرهنگی (سالن چند منظوره ) با استفاده از پتاسنیل های موجود در شهر در محل محوطه کتابخانه 

2- تکمیل قفسه های تخصصی تر کتابخانه بنا به رشته های تحصیلی همشهریان توسط مسئولین وعوامل مجری وخیرین 

3- توسعه سالن مطالعه کتابخانه با توجه به علاقمندی جوانان به مطالعه در فضای کتابخانه و رشد جمعیت و کمبود فضای موجود در حال حاضر .

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)
شهر اسکندریه در سال ۳۳۱ قبل از میلاد به دست اسکندر مقدونی تاسیس شد. این شهر در حقیقت در چهار راه شرق و غرب قرار گرفته است. کتابخانه جدید اسکندریه یه منظور احیاء مجد و عظمت کتابخانه قدیم است (۲، ۷). اندیشه احداث این کتابخانه اولین بار در سال ۱۹۷۴ مطرح گردید. اما به دلایلی تا اواخر دهه ۱۹۸۰ مسکوت ماند. پس از آن با همکاری سازمان یونسکو و آقای حسنی مبارک رئیس جمهور مصر هیئت امنا تشکیل شد و بالاخره کار اجرایی آن از سال ۱۹۹۰ مبنی بر احیاء مجدد کتابخانه قدیم اسکندریه آغاز شد. این کتابخانه طی مراسمی بزرگ در سال ۲۰۰۲ میلادی به بهره برداری رسید این مرکز عظیم به عنوان قله ای رفیع برای فرهنگ و دانش و همچنین کانال ارتباطی علم و فرهنگ مصر با جهان و نیز جهان با مصر می باشد.
کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

  گزارش تصویری/ تب و تاب کنکور سراسری در واپسین لحظات کنکور سراسری و امتحانات خرداد ماه از لنز دوربین .


و همچنین تقدیر و قدردانی به یادماندنی اعضای کتابخانه شاهد شندآباد (دانشجویان و دانش آموزان) به پاس زحمات یک سال از مدیر و مسئول کتابخانه شاهد شندآباد در واپسین لحظات کنکور لحظات شادی را فراهم گردید.

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

طرح مطالعه یک دقیقه ای به همت کتابداران کتابخانه عمومی شندآباد    به جهت افزایش سرانه مطالعه و استفاده بهینه از وقت مراجعین در حال اجرا است.

 

این طرح شامل نوشته هایی کوتاه به صورت چند خط برگرفته از مطالب دینی وعلمی  است که درون یک جعبه قرار گرفته که بر روی پیشخوان کتابخانه قرار می گیرد. زمانی که اعضاء برای امانت گرفتن کتب مورد نظر به کتابخانه مراجعه می کنند در این مدت زمان چند دقیقه ای که کتابدار کتاب را وارد سامانه می نماید، مراجعه کننده می تواند این مدت را به مطالعه بپردازد تا از وقت اندک استفاده مفید را برده باشد.

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

ین روزها با توجه به برگزاری امتحانات میان ترم بجه ها ودانش آموزان اکثر کودکان ترجیح میدهند در کنار هم به رقابت در مطالعه بپردازند و از فضای بخش کودک که مطعلق به آنهاست استفاده نمایند این کودکان سخت کوش امید آینده شهرمان خواهند بود  شایان ذکر است برای علاقمندان واعضاء کتابخانه در طول مطالعه مواد خوراکی از قبیل کیک وکلوچه ... که از طریق خیرین تامین میگردد پذیرایی میگردد. ودر طول هفته دانش آموزانی که علاوه بر کتابهای   درسی بیشترین استفاده را از کتابخاته ومنابع کتابخانه داشته باشند جوائزی داده میشود که نقش به سزایی در جذب علاقمندان خصوصا در قشر کودکان ونوجوانان را ایفا نموده است .

http://up.ghalebgraph.ir/up/galebgraph/file/1394/01/IMG_20150223_155944.jpg

http://up.ghalebgraph.ir/up/galebgraph/file/1394/01/IMG_20150223_155953.jpg

 

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

در طی ماه فروردین  واردیبهشت دو دوره اردوی فرهنگی تربیتی وآموزشی برای علاقمندان واعضاء کتابخانه برگزار گردید در این اردوها با استفاده از فرصت های پیش آمده وعلاقمندی اعضاء کتابخانه در مشارکت های فرهنگی وتربیتی یک دوره اردوی یک روزهبه یاد ماندنی استفاده از طبیعت وگردشگری وهمچنین ورزشهای آبی واستفاده از استخر با هزینه نیم بها وایاب وذهاب رایگان  با هدف بالا بردن نشاط وشادابی اعضاء خصوصا دانش آموزان ودانشجویان عزیز عضو کتابخانه به توسط کتابخانه عمومی شاهد برگزار گردید دراین همایش طبیعت گردی و ورزشی در مجموع نزدیک  به 200 نفر از همشهریان ارجمند استفاده نمودند .

http://up.ghalebgraph.ir/up/galebgraph/file/1394/01/shahed1.jpg

 

http://up.ghalebgraph.ir/up/galebgraph/file/1394/01/26.jpg

http://up.ghalebgraph.ir/up/galebgraph/file/1394/01/25.jpg

http://up.ghalebgraph.ir/up/galebgraph/file/1394/01/23.jpg

 

http://up.ghalebgraph.ir/up/galebgraph/file/1394/01/5.jpg

http://up.ghalebgraph.ir/up/galebgraph/file/1394/01/3914727.jpg

 

http://up.ghalebgraph.ir/up/galebgraph/file/1394/01/2.jpg

 http://up.ghalebgraph.ir/up/galebgraph/file/1394/01/shahed4.jpg

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)