کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

وب سایت کتاب ودانش شندآباد shendilib.blog.ir

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

وب سایت کتاب ودانش شندآباد shendilib.blog.ir

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

این وب در بردارنده خدمات فرهنگی وارایه فعالیتهای کتابخانه عمومی شاهد را دراختیار علاقمندان قرارخواهد داد.با پیشنهادات خود ما را در شفاف تروبهتر شدن مطالب یاری فرمایید

پیام های کوتاه
کلمات کلیدی

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

به مناسبت روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار صورت می‌پذیرد؛برگزاری طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کشورطرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، به مناسبت روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، در روزهای ۲۴ و ۲۶ آبان‌ماه در تمامی کتابخانه‌های عمومی کشور انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به مناسبت فرارسیدن بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، در روزهای ۲۴ و ۲۶ آبان‌ماه در تمامی کتابخانه‌های عمومی کشور انجام می‌شود.

اجرای این طرح به جز روز پنجشنبه ۲۴ آبان‌ماه، به علت فعالیت تک‌شیفت (نوبت صبح) کتابخانه‌های عمومی کشور در این روز و همچنین به منظور بهره‌مندی حداکثری متقاضیان عضویت در کتابخانه‌ها و سهولت خدمات‌رسانی کتابداران به مراجعان، در روز شنبه ۲۶ آبان‌ماه نیز انجام می‌شود.

در دو روز اعلام شده؛ عضویت در کتابخانه‌های عمومی به صورت سراسری صورت می‌گیرد و هر عضو با ثبت نام در یک کتابخانه امکان استفاده از تمام کتابخانه‌های سراسر کشور را خواهد داشت.

گفتنی است، عضویت خانوادگی در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در سایر روزهای سال نیز با پلکان کاهش در هزینه عضویت مواجه خواهد شد که خانواده‌های ۳ نفره، چهار نفره، پنج نفره و بیشتر می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

Image result for ‫آغاز هفته کتاب‬‎

19 تا 30 آبان 


برنامه های متنوع در طول هفته کتاب وکتابداری بهانه ای برای خواندن بیشتر



Image result for ‫آغاز هفته کتاب‬‎


Image result for ‫برنامه های  هفته کتاب‬‎

Image result for ‫برنامه های  هفته کتاب‬‎




کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، صبح امروز (۱۴ آبان ماه ۹۷) در حاشیه نشست خبری هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، از پوستر هفته کتاب نهاد رونمایی شد.

پوستر حال خوش خواندن

این پوستر حاوی شعار «حال خوش خواندن»، شعار بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است که از میان تعدادی از طرح های ارسالی طراحان انتخاب شده است.

گفتنی است، این پوستر به منظور اطلاع رسانی و تبلیغ ویژه برنامه های هفته کتاب به کتابخانه های عمومی سراسر کشور ارسال و در تبلیغات محیطی ادارات کل استان ها استفاده می شود.

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

Image result for ‫13 آبان چه روزی است‬‎Image result for ‫13 آبان چه روزی است‬‎Image result for ‫13 آبان چه روزی است‬‎

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)


 

علت نام گذاری 13 آبان به عنوان روز دانش آموز، کشتار تعداد زیادی از دانش آموزان در تجمع اعتراضی به حکومت طاغوت است.

13 آبان چه روزی است؟

13 آبان، تاریخ مهمی در جریان پیروزی و تدام انقلاب اسلامی ایران است. در این روز سه واقعه اتفاق افتاده است که هرکدام به نوبه خود باعث پیشبرد جریان مبارزات شدند. اولین واقعه تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال 1343 است. دومین واقعه کشتار دانش آموزان بی گناه در سال 1357 و سومین رویداد نیز تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 توسط دانشجویان پیرو خط امام است.

تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه

در روز 13 آبان در سال 1343 فرمان تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه توسط شاه صادر شد. امام خمینی (ره) مبارزات خود علیه رژیم پهلوی را از سال 1341 در پی تصویب قانون انجمنهای ایالتی و ولایتی به صورت علنی آغاز کرده بود. وی در تاریخ 4 آبان همان سال سخنرانی کوبنده ای در مورد طرح کاپیتولاسیون انجام داد.

کشتار دانش آموزان در دانشگاه تهران

علت نام گذاری روز 13 آبان به عنوان روز دانش آموز، به شهادت رسیدن تعدادی از دانش آموزان تهرانی است. این دانش آموزان صبح روز 13 آبان سال 1357 برای اعتراض به حکومت پهلوی در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند.

در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی به روزهای سرنوشت سازی نزدیک می‌شد همه اقشار مردم ایران از زن و مرد و پیر و جوان، سعی در ایفا نمودن نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند. در این میان دانش‌آموزان و نوجوانان شور و حال دیگری داشتند. صبح روز 13 آبان 1357، دانش‌آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند. این جوانان پر شور و خداجو، گروه گروه، داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجویان و گروه‌های دیگری از مردم در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند.

ساعت یازده صبح، مأموران،‌ ابتدا چند گلوله گاز اشک‌آور در میان این جمعیت خروشان پرتاب کردند؛ اما، اجتماع کنندگان در حالیکه به سختی نفس می‌کشیدند، صدای خود را رساتر کرده و با فریاد الله‌اکبر، لرزه بر اندام مأموران مسلح شاه افکندند. در این هنگام تیراندازی آغاز شد و جوانان و نوجوانان بی‌گناه، یکی پس از دیگری، در خون خود غلتیدند. در این روز، 56 تن شهید و صدها نفر مجروح شدند.

بی گمان، دانش آموزان آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند. این عزیزان بودند که در 13 آبان 1357 از آیینه احساس و شعور مردم انقلابی و مسلمان ایران غبار برگرفتند و هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند.

تسخیر لانه جاسوسی

واقعه بعدی که یک سال بعد از کشتار دانش آموزان اتفاق افتاد، تسخیر لانه جاسوسی است. با پیروزی انقلاب اسلامی، امریکا تمام تلاش خود را برای به شکست انجامیدن نهضت مردم انجام داد. سفارت امریکا مرکز و کانون کارشکنی های امریکا در مسیر انقلاب بود. دانشجویان پیرو خط امام در روز 13 آبان در سال 1358 حماسه آفریدند و آخرین امید امریکا برای ایجاد خلل در عزم و خواست مردم را ناامید کردند.

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

با معرفی ۴ اثر؛کتاب های طرح کتاب‌خوان آبان ماه ۱۳۹۷ معرفی شدکتاب‌های «محمد صلی الله علیه و آله و سلم مثل گُل بود»، «هیچ‌کس جرئتش را ندارد»، «دعبل و زلفا» و « پی‌تی‌کو... پی‌تی‌کو... و دو داستان دیگر» به عنوان آثار ارائه شده در طرح کتاب‌خوان آبان ماه، معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتاب‌خوان آبان ماه با ارائه کتاب‌های «محمد صلی الله علیه و آله و سلم مثل گُل بود» نوشته غلامرضا حیدری ابهری، «هیچ‌کس جرئتش را ندارد» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، «دعبل و زلفا» نوشته مظفر سالاری و « پی‌تی‌کو... پی‌تی‌کو... و دو داستان دیگر» نوشته فرهاد حسن‌زاده معرفی شد.


محمد صلی الله علیه و آله و سلم مثل گُل بود (۸ جلد در یک مجلّد)

نویسنده: غلامرضا حیدری ابهری

ناشر: بوستان فدک

تعداد صفحات: ۹۶

وجودش مایه خیر و برکت بود؛ آرامش، وقار و سیمای متفکرش او را از همه هم‌سالانش متمایز می‌ساخت و در راستی و درستی و ادای امانت و مهربانی با دیگران بی‌مانند بود؛ از بدو کودکی، رنج یتیمی، روح و جان لطیفش را آزرد؛ اما همچنان مؤدب‌ترین کودک روزگار بود؛ گویا به جای والدین، پروراننده نیکوتری به تربیت دُرّ یتیم مدینه همّت گماشته بود که او را از هر آموزشی بی‌نیاز ساخت و امین بزرگوار مکّه، بهترین الگو برای آموزش انسان‌ها در طول تاریخ شد.

مهم‌ترین نیاز جامعه اسلامی ما تربیت انسان‌هایی موحد، مؤمن و معتقد به معاد و آشنا و متعهد به مسئولیت‌ها و وظایف خود در برابر خدا، خود، دیگران و طبیعت است و مسئولیت تربیت چنین انسانی پس از خانواده بر عهده دستگاه فرهنگی آموزش و پرورش است و بر اساس همین نیاز «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» در سال ۱۳۹۰ تصویب و برای اجرا به تمامی مدارس ابلاغ شد.

بی‌تردید برای ادای این فریضه مهم آموزشی به الگوی مناسب و جامع‌الشرایطی نیاز داریم که با بررسی سیره و رفتار رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلم از کودکی تا جوانی و از جوانی تا پیری، الگویی شایسته‌تر از ایشان نخواهیم یافت.

مجموعه «محمد صلی الله علیه و آله و سلم مثل گُل بود»، اثری برای آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) به کودکان است. این مجموعه هر چهار حوزه مدنظر آموزش کودکان در ارتباط با خدا، خود، خَلق (مردم) و خلقت را پوشش می‌دهد و در چهل محور اصلی و ملموس سبک زندگی اسلامی را به کودکان می‌آموزد.

«چرا باید بسم الله بگوییم؟ چرا باید نماز بخوانیم؟ چرا باید دعا کنیم؟ چرا باید قرآن بخوانیم؟ چرا باید مسواک بزنیم؟ چرا باید مرتب حمام برویم و بدنمان را بشوییم؟ چرا باید ناخن‌هایمان را کوتاه کنیم؟ چرا باید پرخوری نکنیم؟ چرا باید شکرگزاری کنیم؟ چرا باید عجله نکنیم؟ چرا باید نظم را رعایت کنیم؟ چرا باید در کارهایمان مشورت کنیم؟ چرا باید کار کنیم؟ چرا باید در سختی‌ها صبور باشیم؟» ازجمله مهم‌ترین سؤالات کودکانه‌ای است که در این کتاب پاسخ داده می‌شود.

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)