کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

وب سایت کتاب ودانش شندآباد shendilib.blog.ir

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

وب سایت کتاب ودانش شندآباد shendilib.blog.ir

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

این وب در بردارنده خدمات فرهنگی وارایه فعالیتهای کتابخانه عمومی شاهد را دراختیار علاقمندان قرارخواهد داد.با پیشنهادات خود ما را در شفاف تروبهتر شدن مطالب یاری فرمایید

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

۴ مطلب در دی ۱۳۹۴ ثبت شده است

هشتم ربیع الثانی سالروز ولادت امام حسن عسگری بر تمام شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام مبارک باد .
کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)


مختصری از زندگی نامه  حضرت امام حسن عسگری 

نام: حسن بن علی.

کنیه: ابومحمد.

القاب: عسکرى، زکى، خالص، صامت، سراج، تقى و خاص (به امام حسن عسکرى(ع)، امام على النقى(ع) و امام محمد تقى(ع)، ابن الرضا نیز گفته مى‏شد.)

منصب: معصوم سیزدهم و امام یازدهم شیعیان.

تاریخ ولادت: هشتم ربیع الثانى سال 232هجرى.

همچنین چهارم و دهم ربیع الثانى نیز نقل شده است. در مورد سال تولد ایشان نیز برخى گفته‏اند که 231 هجرى بوده است.

محل تولد: مدینه مشرفه، در سرزمین حجاز (عربستان سعودى کنونى).

نسب پدرى: ابوالحسن، على بن محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن حسین بن على بن ابى‏طالب(ع).

نام مادر: حُدیث، که او را جدّه مى‏گفتند.

برخى نام او را سلیل و برخى دیگر، سوسن نقل کرده‏اند. این بانوى پاکیزه، که در عصر خویش از بهترین زنان عالم بوده و مفتخر به همسرى ذریه پیامبر اکرم(ص) است، در ولایت خویش پادشاه زاده بود. امام هادى(ع) در شأن او فرمود: سلیل، دور از هر آفت، پلیدى و آلودگى است.

مدت امامت: از زمان شهادت پدرش، حضرت امام هادى(ع)، در سال 254 تا سال 260هجرى، نزدیک به شش سال.

تاریخ و سبب شهادت: هشتم ربیع الاول سال 260 هجرى، در سن 28 (یا 29) سالگى، به وسیله زهرى که معتمد عباسى به آن حضرت خورانید.

محل‏دفن: سامرا (درسرزمین عراق‏کنونى)، در جوار مرقد پدرش، امام‏هادى(ع).

همسر: نرجس (صیقل).

فرزند : ابوالقاسم، محمد بن حسن، صاحب الزمان(ع).

امام زمان(ع) تنها فرزند امام حسن عسکرى(ع) هستند. امام عسکرى(ع) تولد و زندگىِ تنها فرزندش را بر بیگانگان پنهان نگه مى‏داشت تا از سوى دشمنان اهل‏بیت(ع) و مزدوران خلیفه‏آسیبى به وى نرسد. 

اصحاب و یاران:

1. احمد بن اسحاق اشعرى.
2. احمد بن محمد بن مطهر.
3. اسماعیل بن على نوبختى.
4. محمد بن صالح همدانى.
5. عثمان بن سعید عمروى.
6. محمد بن عثمان عمروى.
7. حفص بن عمرو عمروى.
8. ابوهاشم، داود بن قاسم جعفرى.
9. احمد بن ابراهیم بن اسماعیل.
10. احمد بن ادریس قمى.

در برخى منابع، تعداد اصحاب و یاران امام حسن عسکرى(ع) بیش از صد نفر ذکر شده است. 

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)



در این مطلب به صورت اختصار به بازخوانی فتنه 88 و عوامل اصلی آن، روند شکل‌گیری فتنه 88، منشأ و خاستگاه حماسه عظیم 9 دی و چگونگی رخداد این حماسه خواهیم پرداخت زیرا بازخوانی و تبیین چرایی حماسه 9 دی و فتنه 88 نیاز دائمی جامعه اسلامی و از رخدادهای آگاهی‌بخش و مولّد هوشمندی و هوشیاری برابر سناریوهای دشمنان ایران اسلامی است چرا که ملت ‌‌تاریخ‌ساز ایران اسلامی با الهام از فرهنگ عاشورایی، اوج شور و شعور دینی، بصیرت سیاسی و ولایتمداری خود را در این روز به نمایش گذاشتند‌.


 

یوم‌الله 9 دی ماه در سال 1388 روزی ماندگار در صفحات تاریخ زرین انقلاب اسلامی است؛ 9 دی روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» و روز « پیوند عاشورایی امام و امت» است.

در این مطلب به صورت اختصار به بازخوانی فتنه 88 و عوامل اصلی آن، روند شکل‌گیری فتنه 88، منشأ و خاستگاه حماسه عظیم 9 دی و چگونگی رخداد این حماسه خواهیم پرداخت زیرا بازخوانی و تبیین چرایی حماسه 9 دی و فتنه 88 نیاز دائمی جامعه اسلامی و از رخدادهای آگاهی‌بخش و مولّد هوشمندی و هوشیاری برابر سناریوهای دشمنان ایران اسلامی است چرا که ملت ‌‌تاریخ‌ساز ایران اسلامی با الهام از فرهنگ عاشورایی، اوج شور و شعور دینی، بصیرت سیاسی و ولایتمداری خود را در این روز به نمایش گذاشتند‌.

در فتنه 88 در واقع سه گروه و سوژه اصلی داشتیم. گروه اول همان عوامل اصلی یعنی فتنه‌گران و فتنه‌انگیزان بوده که عوامل و جریان‌ خارجی و استکباری هستند. دسته دوم ابزارها و افرادی بودند که ابزار فتنه شدند و با فتنه هماهنگ بوده و به گونه‌‌ای عوامل اجرایی فتنه قرار گرفتند. دسته سوم در فتنه هم کسانی بودند که بستری برای فتنه شدند؛ شاید هم به صورت ناخودآگاه بستر شدند و با تصمیم و اراده خود و با هماهنگی با فتنه‌گران نبوده است ولی در عین حال به صورت جریان ناخودآگاه و جریان انفعالی بستری برای فتنه قرار گرفتند.

این سه دسته را باید از یکدیگر جدا دانست؛ چرا که حتی مقام معظم رهبری هم برخوردشان با این سه دسته متفاوت بوده و به صورت یکسان با آن‌ها برخورد نکردند.

دسته اول همان جریان‌های خارجی و استکباری بودند که از روز اول با قدرت زور به سراغ انقلاب اسلامی آمدند؛ در جایی که زورشان هم نرسید به قدرت تزویر متوسل شدند که تزویر همان فتنه‌ای بود که انتخاب کردند تا به اهداف خود در سرکوبی انقلاب و نظام برسند.

دسته دوم در فتنه ابزار و اسباب فتنه بودند؛ ابزار فتنه در واقع همان جریان‌های ضدانقلاب در خارج از کشور و عناصر وابسته به آنها در داخل کشور بودند که ابزار اجرایی و عملیاتی فتنه قرار گرفتند و طرح‌ها را اجرا می‌کردند.

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

ایستگاه صلواتی  وپذیرایی از محبان اهل بیت در شهر شندآباد بمناسبت گرامی داشت هفته وحدت 





کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)