کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

وب سایت کتاب ودانش شندآباد shendilib.blog.ir

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

وب سایت کتاب ودانش شندآباد shendilib.blog.ir

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

این وب در بردارنده خدمات فرهنگی وارایه فعالیتهای کتابخانه عمومی شاهد را دراختیار علاقمندان قرارخواهد داد.با پیشنهادات خود ما را در شفاف تروبهتر شدن مطالب یاری فرمایید

پیام های کوتاه
کلمات کلیدی

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است


بخشودگی جرایم دیرکرد امانت کتاب تا پایان ماه مبارک رمضانمدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی از بخشودگی جرایم دیرکرد عودت کتاب های امانتی اعضای کتابخانه ها تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، شهرام خدایی با اعلام  این خبر گفت: به برکت ماه رمضان، کلیه جرایم دیر کرد امانت کتاب ها در صورت عودت یا تمدید کتاب تا پایان ماه مبارک رمضان مورد بخشودگی واقع می شود.
وی افزود: مدت امانت یک کتاب در هر دوره امانت ۱۴ روز است که در صورت تأخیر در عودت کتاب، به ازای هر روز مبلغی به عنوان جریمه دیرکرد دریافت می شود که در این ماه مبارک، این جرایم مورد بخشودگی واقع شده است.
نوری خاطر نشان کرد: این بخشودگی شامل تمام کتاب های امانی دارای تأخیر بوده و بازه زمانی خاصی ندارد.
وی از همه اعضای کتابخانه های عمومی در سراسر استان خواست تا با عودت به موقع کتاب ها امکان استفاده عموم مردم عزیز از کتاب ها را فراهم کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین از امکان تمدید آنلاین کتاب ها بدون مراجعه به کتابخانه نیز خبر داده و گفت: خوشبختانه با راه اندازی سامانه جدید مدیریت کتابخانه های عمومی کشور تحت عنوان «سامان» بسیاری از خدمات کتابخانه ها به صورت آنلاین انجام می پذیرد که از آن جمله می توان به امکان جستجوی کتاب، در خواست عضویت، رزرو و تمدید مدت امانت کتاب اشاره کرد.
خدایی افزود: برای استفاده از این سامانه علاقه مندان می توانند به سایت www.samanpl.ir مراجعه و از امکانات این سایت استفاده کنند.

گفتنی استان استان آذربایجان شرقی هم اکنون دارای 112 باب کتابخانه عمومی در 21 شهرستان استان است.
کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

السلام ای ماه پنهان پشت استهلال ما / ما به دنبال تو می‌گردیم و تو دنبال ما

ماه پیدا، ماه پنهان، ماه روشن، ماه محو / رویت این ماه یعنی نامه اعمال ما

التماس دعای

متن زیبا برای تبریک ماه مبارک رمضان


کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)
جشنواره بزرگ رضوی به همراه مسابقه وجوائز عالی Image result for ‫هشتمین جشنواره رضوی‬‎

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

Related image

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در 27 مردادماه 1387، فرمودند:

«روز نیمه‌ی شعبان روز امید است.

این امید، مخصوص مجموعه‌ی شیعیان یا حتّی مخصوص امت مسلمان هم نیست.

اصلِ امید به یک آینده‌ی روشن برای بشریت و ظهور یک موعود، یک منجی، یک دست عدالت‌گستر در سرتاسر جهان، تقریباً مورد اتفاق همه‌ی ادیانی است که در عالم سراغ داریم.

غیر از حالا دین اسلام و مسیحیت و یهودیت، حتّی ادیان هند، بودائی و ادیانی که نامی از آنها هم در ذهن اکثر مردم دنیا نیست، در تعلیمات خود یک چنین آینده‌ای را بشارت داده‌اند.

این در واقع امید بخشیدن به همه‌ی انسانها در طول تاریخ است و پاسخگوئی به نیاز انسانها به این امید، که حقیقتی هم با آن بیان شده است.»


 

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

Related image

آشنایی با روز معلم

روز 12 اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز معلم نامگذاری شده است.پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز 12 اردیبهشت ماه سال 1358 توسط گروه فرقان، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.

 

استاد مطهری در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته بود و آثار عمیق شهید در احیای فکر دینی اصیل و بی پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه در حال گذار ما بسیار مؤثر بوده  است.

 

نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند. چرا که معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا است برای مردم.

 

از سوی یونسکو، نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد، 5 اکتبر روز جهانی معلم نامگذاری شده است.بیش از 100 کشور جهان، از جمله ایران، در جریان تصمیم‌گیری برای نامگذاری روز جهانی معلم حضور داشته و هدف از آن توجه بیشتر نسبت به وضعیت معاش معلمان و کیفیت تدریس است.

 

همه ساله و در چنین روزی در کشورهای مختلف جهان از مقام و نقش معلمان در جامعه تجلیل می‌شود.جوامع پیشرفته جهان اهمیت آموزش عمومی را به عنوان یکی از مهم‌ترین و شاید تنهاترین عامل توسعه اجتماعی دریافته‌اند و سرمایه گذاری‌های عظیم و درازمدتی را روی آن انجام داده‌اند.


 روز معلم

ارزش و مقام معلم
شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شان خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد. لذا در این تعریف شهید مرتضی مطهری یکی از آن معلمان راستین است که اولاً با نگاه ترکیبی به همه معارف بشری نظر می کند و ثانیا تمامی تلاشهای علمی و عملی را مقدمه ای برای عبادت می داند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می یابد و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می سازد. خداوند را می خوانیم که او رابا سالار و سرور شهیدان امام حسین (ع) محشور سازد.

 

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

Image result for ‫روز جوان‬‎


ماه شعبان ایام شادی و سرور اهلبیت پیامبر علیهم السلام می باشد. یازدهم شعبان نیز ولادت گل هاشمی، جوان کربلا، ولادت حضرت علی اکبر(ع) می باشد. ولادت سراسر نور علی اکبر بهانه ای است حضرتش را بشناسیم و دمی با جوان و جوانی بنشینیم و همدلی و همراهی با جوان اهلبیت و جوانان اهلبیتی بیشتر آشنا گردیم.

 

بنا به روایتی در یازدهم شعبان، سال 43 قمری در مدینه منوره متولد شد. پدر گرامی اش امام حسین علیه السلام و مادرش لیلی بنت ابی مره بن عروه بن مسعود ثقفی است. در کتاب اعلام النساء آمده: «هِی مِن فَواضِلِ نِساءِ عَصرِها؛ مادر علی اکبر از زنان فاضله عصر خودش بود». تاریخ ولادت و وفات این مادر بزرگورا معلوم نیست؛ همچنان که آمدن او به کربلا هم معلوم نیست.

 

«مادر آن جناب دختر ابی مرّة بن عروة بن مسعود ثقفی است و عروة بن مسعود یکی از سادات اربعه در اسلام و از عظمای معروفین است. و او را مثل صاحب یس و شبیه ترین مردم به عیسی بن مریم گفته اند. و علی اکبر علیه السّلام جوانی خوش صورت و زیبا و طلاقت لسان و صباحت رخسار و سیرت و خلقت اشبه مردم بود به حضرت رسالت صلّی اللّه علیه و آله و سلّم. شجاعت از علی مرتضی علیه السّلام داشت و به جمیع محامد و محاسن معروف بود چنان که ابو الفرج از مغیره روایت کرده که یک روز معاویه در ایام خلافت خویش گفت: سزاوارتر مردم به امر خلافت کیست؟ گفتند: جز تو کسی را سزاوارتر ندانیم. معاویه گفت: نه چنین است، بلکه سزاوارتر برای خلافت علی بن الحسین علیه السّلام است که جدّش رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم است، و جامع است شجاعت بنی هاشم و سخاوت بنی امیه و حسن منظر و فخر و فخامت ثقیف را».[1]

 

همنام علی بن ابیطالب

«نقل است، روزی علی اکبر(ع) به نزد والی مدینه رفته و از طرف پدر بزرگوارشان پیغامی را خطاب به او می برد، در آخر والی مدینه از علی اکبر سؤال کرد نام تو چیست؟ فرمود: علی، سئوال نمود نام برادرت؟ فرمود: علی، آن شخص عصبانی شد و چند بار گفت: علی، علی، علی، «ما یُریدُ اَبُوک؟؛ پدرت چه می خواهد، همه اش نام فرزندان را علی می گذارد. این پیغام را علی اکبر(ع) نزد اباعبدالله الحسین(ع) برد، ایشان فرمود: والله اگر پروردگار ده ها فرزند پسر به من عنایت کند نام همه آنها را علی می گذارم و اگر ده ها فرزند دختر به من عطا نماید، نام همه آنها را نیز فاطمه می گذارم.»

ادامه مطلب رادر همین جا مطالعه فرمایید .


کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با فرارسیدن دومین ماه از بهار در سال ۱۳۹۷، طرح کتاب‌خوان اردیبهشت ماه با معرفی ۴ اثر با موضوعات جهان‌بینی قرآنی، دفاع مقدس، رمان ایرانی و کودک و نوجوان ارائه شد که بر این اساس «انسان‌شناسی قرآن» مجموعه‌ سخنرانی‌های استاد شهید مرتضی مطهری از نشر صدرا، «فرنگیس» نوشته مهناز فتاحی از نشر سوره مهر، «زایو» نوشته مصطفی رضایی کلورزی از نشر کتابستان معرفت و «داستان‌های موموشی» نوشته کلر ژوبرت از انتشارات دانش نگار به علاقه‌مندان مطالعه و کتابخوانی معرفی شد.


کتاب خوان اردیبهشت 97


کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

فرا رسیدن ماه شعبان ماه عید و شادی مبارک باد

ماه شعبان هشتمین ماه قمریست که سراسر نور و شادی و برکت است . در این ماه پر برکت تولد امام حسین (ع) و برادر باوفایش حضرت عباس  و پسر امام حسین یعنی امام سجاد(ع) قرار  دارد .یازدهمین روز این ماه میلاد سبط اکبر امام حسین ع حضرت علی اکبر می باشد و نیمه این ماه میلاد دوازدهمین نور سرمدی یعنی حضرت ولی عصر (عج )  می باشد 


کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)