کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

وب سایت کتاب ودانش شندآباد shendilib.blog.ir

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

وب سایت کتاب ودانش شندآباد shendilib.blog.ir

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

این وب در بردارنده خدمات فرهنگی وارایه فعالیتهای کتابخانه عمومی شاهد را دراختیار علاقمندان قرارخواهد داد.با پیشنهادات خود ما را در شفاف تروبهتر شدن مطالب یاری فرمایید

پیام های کوتاه
کلمات کلیدی

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است




کتاب حاضر در تاریخ 20 مرداد سال 1395 همزمان با آستانه میلاد امام رضا (ع) در نشست کتابخوان کتابخانه عمومی شاهد شندآباد  توسط آقای بهزاد همت  وجمعی از جوانان ونوجوانان کتابخانه عمومی شاهد مورد نقد وبازخوانی شد :

در رمان «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی از زبان غلامان جنگی بنی عباس و مأمون روایت می‌شود و حکایت آوردن امام رضا(ع) از مدینه به مرو را نقل می‌کند. این کتاب داستان دوران ولایتعهدی امام رضا(ع) و اعترافات 30 غلام‌سیاه مأمون در مرو است، غلامان آنچه که در سال‌های ولایتعهدی امام رضا (ع) بر آنها گذشته، بازگو می‌کنند و خواستار قضاوت خوانندگان مبنی بر اینکه آیا برای غلامان هم روز جزایی هست یا نه؟
زبان آن روان است و در بعضی قسمت‌ها تکرار بعضی صحنه‌ها و نمادها مثل پرواز کبوتران به نوعی تکراری به نظر می‌رسد، صفحه‌آرایی و فونت کار مناسب و در عین متفاوت بودن همراه با رنگ قهوه‌ای که شاید به زمان و تاریخ اشاره داشته باشد و نیز جنس صفحات و فصل‌بندی کار به زیبایی آن کمک می‌کند و خواننده را در خواندن کتاب و تأثیرپذیری بیشتر یاری می‌رساند.
هر بخش، از نگاه یک غلام روایت می‌شود، روایت آنها بازگو کننده و نشان دهنده روش ستمگرانه و مزدورانه حکام عباسی و بخصوص مأمون است که بر هیچ یک از اطرافیانش رحم نمی‌کند و با سیاستی شیطانی پس از بهره‌برداری سیاسی و کاری از آنها به جهت اطلاعشان از رفتارش آنها را نابود می‌کند.
اعترافات غلامان مجموعه اپیزودهایی است که همراه با تخیل و توصیف‌های دلکش نویسنده تا پرده‌ای از تاریخ را مقابل نگاه‌مان بیاویزد که تمام مظلومیت و معصومیت را مقابل تمام ظلم نشان دهد. آنگونه که تماشاگر تاریخ خود گواهی دهد بر حقیقت تاریخ و حضور جاودانه امام(ع) در دل‌ها.
رمان «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی در 120صفحه و در گروه سنی نوجوانان است.
در نمایشگاه جشنواره کتاب رضوی که در کتابخانه عمومی شاهد به همین منظر پرپا شده است    که این کتاب یکی از آنهاست و   هدف از انتخاب کتاب «اعترافات غلامان » تصمیم بر نقد کلی آثار و آشنایی اعضا و علاقه‌مندان با قلم نویسندگان، به صورت دوره‌ای و همچنین ارتباط موضوع کتاب با مناسبت هفته کرامت است.

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

               

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد به همت پایگاه مقاومت شهداء شندآباد اقدام به برگزاری کلاسهای متنوع وجوان پسند نموده است در این راستا با استفاده از پتانسیل همکاری اعضاء در اداره این گونه برنامه ها ضمن ترویج مطالعه بهتر ، جوانان عزیز در تشویق وکادر سازی جهت بهره مندی کتابخانه در برگزاری سایر برنامه های مورد نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور اقدام مینماید .

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)

            

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)


معرفی 4 کتابِ طرح «کتاب‌خوان ماه» مرداد 1395
معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتاب‌های «دُرّ و صدف»، «خورشید می‌ماند (روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی)»، «عباس دست‌طلا» و «قصه ما مثل شد» را در قالب پنجمین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه مرداد 95 معرفی کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر، کتاب‌های «دُرّ و صدف» نوشته محمد شجاعی، خورشید می‌ماند (روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی)» نوشته کامران پارسی‌نژاد، «عباس دست‌طلا» نوشته محبوبه معراجی‌پور و «قصه ما مثل شد» نوشته محمد میرکیانی در قالب پنجمین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه مرداد 95 از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری(دام ظله العالی) در خصوص لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه و نیز اقدام عملی در مسیر اجرای سیاست‌های سال 1395 نهاد (سال خواندن) معرفی شدند.



کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)