کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

وب سایت کتاب ودانش شندآباد shendilib.blog.ir

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

وب سایت کتاب ودانش شندآباد shendilib.blog.ir

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد

این وب در بردارنده خدمات فرهنگی وارایه فعالیتهای کتابخانه عمومی شاهد را دراختیار علاقمندان قرارخواهد داد.با پیشنهادات خود ما را در شفاف تروبهتر شدن مطالب یاری فرمایید

پیام های کوتاه
کلمات کلیدی

  4 کتاب از سری کتابهای منتخب  کتاب خوان ماه جهت ارائه در کتابخانه ها ی عمومی اعلام گردید  که به روایت تصویر شرح ساده ومعرفی کوتاهی جهت   اطلاع دوست داران کتاب میرسد .


 

 کتاب «هفت روایت خصوصی» سید موسی صدر  نوشته .حبیبه جعفریان، در این کتاب به روایت زندگی امام موسی صدر آن‌گونه که نزدیکان و خویشان ایشان نقل کرده‌اند، پرداخته است

ا ین کتاب شامل نه بخش است: مقدمه؛ روایت بعد: ملیحه (کوچک‌ترین فرزند امام)؛ روایت۱: پری خانم (همسر امام)؛ روایت ۲: صدری (صدرالدین صدر، فرزند ارشد امام)؛ روایت ۳: حورا (دختر ارشد امام)؛ روایت ۴: علی صدر (برادر امام)؛ روایت ۵: خواهر‌ها (طاهره، فاطمه، ربابه و زهرا صدر)؛ روایت ۶: خواهر هشتم (فاطمه صدرعاملی، خواهرزاده امام)؛ روایت ۷: ‌‌ام غیاث (دوست خانوادگی). 

رمان کلت 45 حسام الدین مطهری

رمان «کُلت 45» با 560 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و قیمت 15هزار تومان از سوی نشر آرما منتشر شده است.

«کلت 45» داستانی تراژیک از سرگذشت مردم ایران در دهه 50 و 60 هجری شمسی است. شاید داستان یک قبضه کُلت 45 که به دست آدم‌های مختلف افتاد و کارهایِ متفاوت کرد.

مطهری در معرفی خود و اثرش می‌نویسد: «چارچوب‌گریز بودم؛ نه تابِ تحملِ مدرسه را داشتم، نه پایم به دانشگاه باز شد، ‌نه در کلاسِ داستان‌نویسی فلان استاد کسب فیض کردم. اگر چیزی به دست آوردم یا یاد گرفتم، ‌خودم به آن چنگ زدم و کسی آماده و حاضر جلویم نگذاشت. قصه‌ها دنیا را برایم تحمل‌پذیرتر می‌کنند. دلم می‌خواهد قبل از مردن چند رمان خوب بنویسم. خدا کند یکی‌شان آن‌قدر خوب باشد که همیشه در ذهنِ کتاب‌خوان‌های دنیا بماند.

«کلت 45» اولین رمان من است. محصول بیست‌وچهارسالگی‌ام. اگر الآن داری نگاهش می‌کنی و مرددی که بخری یا نه، ‌معطل نکن. خیال کن داری یک بسته شکلاتِ تلخ می‌خری که سی‌وشش دانه شکلات تویش هست و می‌خواهی هر چند ساعت یک بار، یکی گاز بزنی.»

پنج نامه تربیتی عرفانیاخلاقی، با توجه به بحران انتخاب و معیارها

نامه های بلوغ ، گرچه پنج نامه و وصیت استاد به فرزندان خویش در هنگام بلوغ است و مخاطب، آن ها هستند، ولی با توجه به این که دوران بلوغ دوران بحران روحی و دوره تعقل و سنجش و انتخاب در آدمی است و از آن جا که این انتخاب نیاز به بینش و آگاهی و معیاری برای انتخاب دارد، تا بتواند در این بازار مکاره و در این دنیای متلاطم دچار بحران عمل و شتابزدگی در عمل نگردد و با توجه به بینات وکتاب و میزان و تکیه بر خدای قدیر و حکیم و رحیم در این بیغوله، سالک باشد تا به رضا و رضوان حق دست یازد، لذا وصیت نامه ای است به همه فرزندان ایران که می خواهند در این دنیای پر پیچ و خم، گرفتار بحران و تردد و تحیر و سردرگمی نگردند. امید است که توشه راهشان و ذخیره ای برای آخرتشان باشد.

 


«بچه‌های کشتی رافائل» که به تازگی از سوی کانون پرورش فکری منتشر شده با دستمایه قرار دادن داستان ورود این کشتی به بوشهر از جنگی می‌گوید که در کنار سختی‌هایش، شادی‌های کودکانه‌ای هم داشته است.

«بوشهر... سال ۱۳۶۲. در بحبوحه جنگ و بمباران شهرها وقتی عراق دائم به بوشهر و خارک حمله می­کند، محمد و چند تا از دوستانش که ساکن محله‌­ای نزدیک گمرک و دریا هستند چالشی تنگاتنگ با این مسائل دارند. در چند صد متری محله آن­ها کشتی رافائل مثل عروسی سپید و زیبا بر آب‌­های آبی دریا لمیده است. کشتی­ای که دائم توجه آن­ها را به سمت خود می­‌کشد و در آرزوی داخل شدن به آن و دیدن زیبایی­‌هایی که وصفش را از این و آن شنیده‌­اند هستند.

کتابخانه عمومی شاهد شندآباد (آذربایجانشرقی)